Skyddad: Viktors träning mot 200kg i knäböj

Detta innehåll är lösenordsskyddat. För att se det, ange ditt lösenord nedan:

Kommentarer

  1. Emma Eriksson skriver:

    Antar att man ska köra utan vikt på både höftlyft och goodmornings när det inte står något?

    • Amanda Bergström skriver:

      Kopierat från övningsinstruktionerna:
      “4. I de assisterande övningarna som goodmornings, utfallssteg eller annat anges inte alltid vikt eller exakt antal reps. Om du ska göra tre set ska det vara tre ansträngande set. Om du gör 10 reps på en vikt i goodmornings som du klarar 30 eller kanske 40 reps på är det för lätt för att räkna det som ett arbetsset. Detta då givetvis förutsatt att du inte tappar tekniken för att göra 30-40 reps. Om du tappat tekniken för att göra fler reps ska du sluta och sänka reps eller vikt till setet därpå. Tänk i arbetsset, när det inte anges belastning, att det inte ska vara så lätt att du kunnat göra lika många reps till. Gör du 8 reps på en vikt ska du inte orka att göra 16 reps på den vikten.”

      Läs igenom dom igen!

  2. Gustav skriver:

    Är det alltid set först och sen reps? För nu denna vecka nr3 så står det vara siffror inte reps eller set efter siffran

  3. Jessica Pedersen skriver:

    Hej
    Jag har fått ett överansträngt knä och har problem att komma ner sista biten, jag kommer till parallellt ungefär. Det gör inte ont vid marklyft, utfall, hip thrust osv. Kan jag ersätta knäböjen med något under tiden?

    • Josef Eriksson skriver:

      Ja det här är ju uppenbarligen ett problem.Är det så allvarligt att du inte kan göra rörelsen så bör du nog inte göra den.

      • Jessica Pedersen skriver:

        Har fått massage och det har blivit mycket bättre på två dagar så jag är vid gott mod. Kanske ersätta med boxböjen under tiden där rörelsen är kortare?

  4. Jimmy skriver:

    Sidohåll och ryggresningar, ok att använda vikt i sådana övningar ifall det blir väldigt många reps/lång tid?

  5. Simon Larsson skriver:

    Spelar det någon roll om man kör höftlyft mot en färdig ”höftlyftbänk” likt denna: https://www.aussiestrength.com.au/hip-thrust-combo/
    Eller ska man helst köra mot en vanlig bänk?

  6. William Tuori skriver:

    “Utfallsteg till 4-6 cm platå
    Ingen belastning, 3 set x 10 reps/ben”

    På videon är det stången, ska vi köra utan stång eller med stång och ingen vikt?

  7. Simon Pieters skriver:

    I videon för djupa mark så ser det ut som hon kör vanliga marklyft. Fast man kan inte se fötterna så det är lite oklart. Men man ska stå på en viktkaka eller liknande?

  8. Anders skriver:

    Nu är man allt lite sugen på att planera upp vecka två.

  9. […] ett nytt namn fram. En tonåring som testade sig fram inom styrketräningsvärlden. Han hette Pat Casey och växte upp […]

  10. Henrik skriver:

    Hej, har du råkat vända på reps/set eller ska vi köra 10 set om 5 reps böj första passet?

  11. Jeab-Pierre skriver:

    Hej jag har en fråga gällande set och reps.

    I vilken ordning beskriver schemat setten och repsen?

    Är setten före repsen eller tvärtom?

  12. Simon skriver:

    Mycket intressant läsning Josef. Tack för att du delar med dig.

  13. Anders skriver:

    Hej,
    Vad är skillnaden – rent muskulärt – mellan vanlig marklyft och trap bar marklyft?

    Är någon av dessa två marklyft att föredra (för någon som bara vill bli starkare, och inte har planer på tävla i styrkelyft)?

    Anders

  14. Niclas Anton skriver:

    Håll ihop kompis! You’ll be back!

  15. Thomas Svanelind skriver:

    Hoppas att det ordnar sig men skynda långsamt.
    Problem med axlarna är inte roligt.

    Mvh
    Thomas

  16. Erik wilström skriver:

    Hej tror du att mina lyft kommer gå upp om jag kör det här program det ser väldigt bra lite mer volym än vad kag är van vid. Just nu är jag 15 år bänkar 102.5 knäböj 120 utan bälte och marklyft 170 utan bälte väger 88

  17. Dilbert skriver:

    Vilka övningar kör man utöver bänk?
    Ligger resterande muskelgrupper på underhållsvolym?

  18. Sebastian skriver:

    Var kan jag se den?

  19. […] landslagsläger/träff i styrkelyfts förbundets regi. Vi skulle då genomgå några tester enligt Fysprofilen. Två av testerna är att man ska maxa i smalbänk med fötterna i luften, ett annat max reps i […]

  20. Josef Eriksson skriver:

    Kan du inte skriva ett inlägg per pass? *gråter*

  21. Tony skriver:

    Uppskattat inlägg!!! Lärde mig mycket av denna åsikt/insikt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *